Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.6018/turismo.451871

Title: Employee engagement in tourism: A generational study of european countries
Other Titles: Compromiso de los empleados en el turismo: un estudio generacional de los países europeos
Issue Date: 2020
Publisher: Universidad de Murcia. Servicio de publicaciones
Citation: Cuadernos de turismo, nº 46 (2020)
ISSN: 1989-5879
1139-7861
Related subjects: CDU::3 - Ciencias sociales::33 - Economía::338 - Situación económica. Política económica. Gestión, control y planificación de la economía. Producción. Servicios. Turismo. Precios
Keywords: Employee engagement
Generations
Baby boomers
Generation X
Generation Y
Europe
Compromiso de los empleados
Generaciones
Baby boomers
Generación X
Generación Y
Europa
Abstract: The goal of this paper is to examine employee engagement among different generations of tourism workers across European countries. The research takes a quantitative approach. Data from 2,393 employees from 35 European countries working in tourism were consi-dered. Data analysis was based on cluster analysis to find patterns of engagement across countries and hierarchical multiple regression analysis and other statistical tools to confirm differences between generations. The results reveal three groups of countries with different patterns of engagement. The findings also show differences between generational groups.
El objetivo de este documento es examinar el compromiso de los empleados entre las diferentes generaciones de trabajadores del turismo en los países europeos. La investigación adopta un enfoque cuantitativo. Se consideraron datos de 2.393 emplea-dos de 35 países europeos que trabajan en turismo. El análisis de datos se basó en el análisis de conglomerados para encontrar patrones de participación entre países y análisis jerárquico de regresión múltiple y otras herramientas estadísticas para confirmar las diferencias entre generaciones. Los resultados revelan tres grupos de países con diferentes patrones de compromiso. Los resultados también muestran diferencias entre los grupos generacionales.
Primary author: Ferreira, Pedro
URI: http://hdl.handle.net/10201/100568
DOI: https://doi.org/10.6018/turismo.451871
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 18
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Appears in Collections:Nº 46 (2020)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons