Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/89481

Título: Aplicación de un programa para mejorar la velocidad y comprensión de lectura en estudiantes universitarios
Otros títulos: Implementation of a program to improve reading speed and comprehension of college students
Fecha de publicación: 2017
Editorial: Asociación Española de Comprensión Lectora
ISSN: 2340-8685
Materias relacionadas: CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Palabras clave: Reading programs
Speed reading
College students
Latin Americans
Resumen: The effect of a program to improve reading speed and comprehension was assessed in students from a private peruvian university, for which a quasi-experimental design of longitudinal pretest-postest type was developed and using a protocol based on a methodology of reading program fast, study and memory, was selected for a total sample of 1181 college freshmen from Universidad Privada del Norte (UPN) who were studying on the 2014-II academic semester. Results show a statistically significant increase on reading speed, but not in reading comprehension; furthermore, the practical effect of the program is moderate. It is concluded that the program had a positive moderate effect on reading speed; however, it was not an effective proposal to improve reading comprehension.
Autor/es principal/es: Barboza Palomino, Miguel
Ventura León, José Luis
Colección: Nº 8 (2017)
URI: http://hdl.handle.net/10201/89481
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
Número páginas / Extensión: 11
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Aparece en las colecciones:Nº 8, (2017)

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
216-Texto del artículo-693-1-10-20170731.pdf546 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons