Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://doi.org/10.18178/ijiet.2017.7.3.861

Título: Personal learning environments in future professionals: nor natives or residents, just survivors
Fecha de publicación: mar-2017
Cita bibliográfica: International Journal of Information and Education Technology
ISSN: 2010-3689
Materias relacionadas: CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre::371 - Organización y gestión de la educación y de la enseñanza
Palabras clave: Tecnología educativa
PLE
Entornos personales de aprendizaje
Enseñanza superior
Resumen: This work is a brief view of an exploratory research about Personal Learning Environments developed during these last three years with a Spanish sample. Understanding of PLE can help us to improve our learning designs in order to better development of professional competences of students. Thus, we have implemented a questionnaire with 2.054 final answers of Spanish university students in last course of their degrees. The questionnaire has been previously validated with a mixed methodological approach based on the use of experts, cognitive interviews and a pilot survey. In the end, we can summarize the main results explaining that our Spanish senior students are very different from the extended idea of digital natives. By the opposite, the majority of them are traditional students who prefer common agendas of paper, make notes on paper and use the Internet overall to search but not to create or share.
Autor/es principal/es: Prendes Espinosa, Mª Paz
Castañeda Quintero, Linda Johanna
Gutiérrez Porlán, Isabel
Sánchez Vera, María del Mar
Facultad/Departamentos/Servicios: Facultades, Departamentos, Servicios y Escuelas::Facultades de la UMU::Facultad de Educación
Facultades, Departamentos, Servicios y Escuelas::Departamentos de la UMU::Didáctica y Organización Escolar
Colección: Volumen 7
Nº 3
URI: http://hdl.handle.net/10201/52085
DOI: https://doi.org/10.18178/ijiet.2017.7.3.861
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
Número páginas / Extensión: 6
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Matería geográfica: España
Aparece en las colecciones:Artículos: Didáctica y Organización Escolar

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
2017IJIETPLE copia.pdf653,5 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons