Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://doi.org/10.18178/ijiet.2017.7.3.861

Registro completo de metadatos
Campo DCValorLengua/Idioma
dc.contributor.authorPrendes Espinosa, Mª Paz-
dc.contributor.authorCastañeda Quintero, Linda Johanna-
dc.contributor.authorGutiérrez Porlán, Isabel-
dc.contributor.authorSánchez Vera, María del Mar-
dc.contributor.otherFacultades, Departamentos, Servicios y Escuelas::Facultades de la UMU::Facultad de Educación-
dc.contributor.otherFacultades, Departamentos, Servicios y Escuelas::Departamentos de la UMU::Didáctica y Organización Escolar-
dc.coverage.spatialEspaña-
dc.date.accessioned2017-02-09T16:40:19Z-
dc.date.available2017-02-09T16:40:19Z-
dc.date.issued2017-03-
dc.identifier.citationInternational Journal of Information and Education Technology-
dc.identifier.issn2010-3689-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/52085-
dc.description.abstractThis work is a brief view of an exploratory research about Personal Learning Environments developed during these last three years with a Spanish sample. Understanding of PLE can help us to improve our learning designs in order to better development of professional competences of students. Thus, we have implemented a questionnaire with 2.054 final answers of Spanish university students in last course of their degrees. The questionnaire has been previously validated with a mixed methodological approach based on the use of experts, cognitive interviews and a pilot survey. In the end, we can summarize the main results explaining that our Spanish senior students are very different from the extended idea of digital natives. By the opposite, the majority of them are traditional students who prefer common agendas of paper, make notes on paper and use the Internet overall to search but not to create or share.-
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent6-
dc.languageenges
dc.relation.ispartofseriesVolumen 7-
dc.relation.ispartofseriesNº 3-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectTecnología educativaes
dc.subjectPLEes
dc.subjectEntornos personales de aprendizajees
dc.subjectEnseñanza superiores
dc.subject.otherCDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre-
dc.subject.otherCDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre::371 - Organización y gestión de la educación y de la enseñanza-
dc.titlePersonal learning environments in future professionals: nor natives or residents, just survivorsen_EN
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18178/ijiet.2017.7.3.861-
Aparece en las colecciones:Artículos: Didáctica y Organización Escolar

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
2017IJIETPLE copia.pdf653,5 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons