Repository logo
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.
Repository logo

Repositorio Institucional de la Universidad de Murcia

Repository logoRepository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • menu.section.collectors
  • menu.section.acerca
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.
  1. Home
  2. Browse by Subject

Browsing by Subject "Turismo de negocios"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Publication
    Open Access
    Business tourism development: a portuguese perspective
    (2017) Marques, Jorge; Santos, Norberto
    Over time, not only new leisure practices were developed but also new types of work, with globalization leading to a greater need for commercial, industrial and knowledge expansion, stimulating business travel. Therefore, long ago that tourism does not only refer on travel motivated by leisure and recreation. Travels motivated by business and professions, which consist of one of the oldest forms of travel, saw their "tourist status" officially recognized by the end of the twentieth century. Today, Business Tourism (also known as Meeting Industry) represents a significant role on local and regional economies and reveals a considerable potential for development. In this context, Destination Management Organizations (DMO), and more specifically Convention & Visitors Bureaus (CVB), play a key role in providing the structure associated with the territory and the management, planning and development of destinations, especially those who want to position themselves as Business Tourism destinations. This article aims to explore a few topics concerning the evolution of Business Tourism, its importance and context in Portugal.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Publication
    Open Access
    Servicios aeroportuarios. Evaluación de la calidad percibida por el segmento de demanda corporativo. Aeropuerto de Bahía Blanca. Argentina
    (Escuela Universitaria de Turismo. Universidad de Murcia, 2016) de Miguel, Natalia; Gallucci, S.Soledad; Guerrero, Ana Lía
    El presente artículo tiene por objetivo evaluar la calidad percibida de los servicios aeroportuarios por el segmento de demanda corporativo en el Aeropuerto de la ciudad de Bahía Blanca, Argentina -en el año 2013- según la aplicación del modelo SERVQUAL a partir del enfoque basado en procesos. Los autores proponen como aporte la adaptación de este modelo a las características de los servicios aeroportuarios utilizados por el segmento de demanda estudiado, incorporando además el enfoque basado en procesos. Constituye una investi gación aplicada a partir de un enfoque teórico metodológico cualicuantitativo. Su alcance es exploratorio y luego descriptivo. El diseño de la investi gación es no experi mental y la evaluación del fenómeno es transversal. Los resultados muestran que la percepción sobre la calidad de los ser vicios refleja deficiencias en los servicios aeroportuarios que intervienen en el Proceso Tránsito de Pasaj eros lo cual, causa distintos niveles de insatisfacción en los pasajeros corporativos.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Accessibility
  • Send Feedback