Repository logo
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.
Repository logo

Repositorio Institucional de la Universidad de Murcia

Repository logoRepository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • menu.section.collectors
  • menu.section.acerca
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.
  1. Home
  2. Browse by Subject

Browsing by Subject "Initial training teacher"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Publication
    Open Access
    La docencia en Educación Secundaria como salida profesional para el alumnado universitario de humanidades y ciencias sociales: un estudio sobre intereses y motivos
    (Universidad de Murcia. Servicio de Publicaciones, 2006-07-01) Córdoba Alcaide, Francisco; Ortega Ruíz, Rosario; Pontes Pedrajas, Alfonso
    In this paper we describe the interest in teaching as a professional option by students of Humanities and Social Sciences as well as the reasons they choose it. The sample of this descriptive study is an extensive numbre of students registered in several years of History, Hispanic Philosophy and English Philology in the University of Cordoba. We asked the students to indicate their perceptions of teachin in Secondary Education as a professional option on a range of preference. Results will reveal that a high proportion of university students preceive teaching in Secondary Education as a professional option during the years in which they are doing their degrees, but the change from preferred to intermediate and unpreferred positions relates to a substantial qualitative difference with regard to the reason given.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Publication
    Open Access
    La televisión, ¿medio para el desarrollo de la Educación Infantil?
    (Universidad de Murcia. Servicio de Publicaciones, 2011) Marín Díaz, Verónica; González López, Ignacio; Romero López, Asunción; Román Graván, Pedro
    La utilización de las TIC en los procesos formativos en etapas como educación infantil a veces queda reducida a un mero pasatiempo. Desde este artículo analizamos la posibilidad de utilizar un medio tan controvertido como la televisión como recurso didáctico en las aulas de los estudiantes más pequeños del sistema educativo. Proponemos una serie de actividades a realizar una vez se ha comprobado la utilidad del mismo en el desarrollo curricular de la etapa de infantil.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Accessibility
  • Send Feedback