Repository logo
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.
Repository logo

Repositorio Institucional de la Universidad de Murcia

Repository logoRepository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • menu.section.collectors
  • menu.section.acerca
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.
  1. Home
  2. Browse by Subject

Browsing by Subject "Artistic creation"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Publication
    Open Access
    Copying, superstars and artistic creation
    (2009-09-28T11:13:58Z) Alcalá, Francisco; González Maestre, Miguel; Fundamentos del Análisis Económico
    We provide a new perspective on the impact of unauthorized copying and copy levies on artistic creation. Our analysis emphasizes three important aspects of artistic markets: the predominance of superstars, the dynamics of talent sorting, and the importance of promotion expenditures. In the short run, piracy reduces superstars’ earnings and market share, and increases the number of rich and young artists. From a dynamic perspective, piracy may help more young artists start their careers, thereby increasing the number of highly talented artists in the long run. The long run impact on artistic creation of levies on copy equipment may crucially depend on whether their yields primarily accrue to superstars or are allocated to help young artists.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Publication
    Open Access
    El criterio artístico
    (Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones, 2020) Infante del Rosal, Fernando
    La disciplina estética se ha interesado frecuentemente por el criterio estético –aquel por el que se discrimina o se determina qué es y qué no es el arte, o bien si algo es o no arte– pero raras veces se ha preguntado qué son y cómo operan los criterios artísticos, aquellos que están implicados en la creación o la crítica. Este artículo pretende ofrecer una caracterización de tales criterios a partir de su relación con la regla y con el juicio, elementos que remiten al pensamiento de Hume y de Kant respectivamente. Se presenta también una revisión de las ideas de autores como Stanley Cavell o Yves Michaud acerca del criterio.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Accessibility
  • Send Feedback