Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/98853

Title: Campus virtuales: una perspectiva evolutiva y tendencias
Other Titles: Virtual Campuses: An Evolutionary Perspective and Trends
Issue Date: 2014
Publisher: Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones
Citation: RED: revista de educación a distancia, N. 42, 2014
ISSN: 1578-7680
1131-8783
Related subjects: CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Keywords: Campus virtual
Educación superior
Docencia virtual
E-learning
Tendencias
Virtual campus
Higher Education
Virtual teaching
Trends
Abstract: El presente artículo revisa diferentes tipologías de campus virtuales formuladas a lo largo de los últimos años e intenta trazar, a partir de diferentes informes, su evolución en las universidades españolas. Por otra parte, considerando los elementos constitutivos de un campus virtual, se ofrece una propuesta de modelo desde una perspectiva evolutiva. Finalmente, se analizan diferentes informes acerca de las tendencias en el uso educativo de las TIC que incidirían directamente en la docencia virtual
This paper reviews different types of virtual campuses through the last years and attempts to draw, from various reports, its evolution in the Spanish universities. Moreover, considering the elements of a virtual campus, a model is offered from an evolutionary perspective. Finally, several reports on trends in the educational use of ICT are analyzed and its direct impact on online teaching.
Primary author: Urbina, Santos
Salinas, Jesús
URI: http://hdl.handle.net/10201/98853
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 16
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Appears in Collections:2014, N. 42

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
236601-Texto del artículo-827271-1-10-20150904.pdf378,99 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons