Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/98852

Title: Gestión del aprendizaje en Educación Superior y web social
Other Titles: Learning Management in the Higher Education and social web
Issue Date: 2014
Publisher: Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones
Citation: RED: revista de educación a distancia, N. 42, 2014
ISSN: 1578-7680
1131-8783
Related subjects: CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Keywords: Web social
Educación superior
Software social
Social web
Higher education
Social software
Abstract: Este trabajo tiene su origen en una propuesta de rasgos e indicadores de calidad, publicado en el trabajo “Evaluación de la calidad en entornos sociales de aprendizaje” (Zapata-Ros, 2011) sobre la integración de sistemas de gestión del aprendizaje y entornos de web social en la ES. Se plantea con él la validación de los indicadores y la necesidad de un marco de modelo pedagógico y de diseño instruccional . También ante la insuficiencia, en el contexto de generalización de la web social como medio singular de comunicación y de convivencia de estudiantes y profesores, de políticas instituciones que las integren
This work originates in a proposal for features and quality indicators, published as "Quality assessment in social learning environments" (Zapata-Ros, 2011) on the integration of learning management systems and social web environments in the Higher Education. The work proposes the validation of the indicators and the need for a framework for a pedagogical model and an instructional design
Primary author: Zapata-Ros, Miguel
URI: http://hdl.handle.net/10201/98852
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 17
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Appears in Collections:2014, N. 42

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
236611-Texto del artículo-827291-1-10-20150904.pdf608,7 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons