Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/96018

Title: Revisión bibliográfica sobre Gabriel Salomón
Issue Date: 1988
Publisher: Universidad de Murcia
Citation: Revista de Investigación Educativa, V. 6, N. 11, 1988
ISSN: 0212-4068
Related subjects: CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Abstract: Las investigaciones realizadas sobre los tipos de aprendizaje directo y mediado, han generado desde la didáctica el estudio de en qué medida los medios favorecen este último aprendizaje. Los trabajos de Salomón son un ejemplo de estas investigaciones. Plantea un modelo conceptual para la justificación, diseño y empleo de medios en contextos didácticos. Su investigación culmina en la elaboración del constructo AIME sobre los niveles de procesamiento a partir del cual explica la relación entre sujeto, medio y situación instruccional.
The research done on learning mediated and direct learning kinds, have generated, from the didactic point of view, a study about how the media favourish the former one. The Salomon's works are a good exampIe of those researchs. He stablish a conceptual model for explaining, designing and using the media in methodological contexts. His investigation culminate to the creation of the Al ME construct on the processing levels; from it, he explains the relationship between person, media and instructional situation.
Primary author: Cabero Almenara, Julio
URI: http://hdl.handle.net/10201/96018
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 13
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Appears in Collections:Vol.06, Nº 11, (1988)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
01_RIE_V6_N11_1988.pdf1,07 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons