Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10201/95141


Title: | Mesa 6. Tradición en crisis.-Crisis y superación del postmodernismo |
Issue Date: | 22-Jul-2020 |
Date of creation: | Apr-2010 |
Related subjects: | CDU::1 - Filosofía y psicología::17 - Ética. Filosofía práctica |
Keywords: | postmodernidad modernidad nihilismo crisis superación postmodernity nihilism crisis overcoming |
Abstract: | Resumen: El título de este congreso invita a interrogarnos acerca del papel que le cabe desempeñar a la
filosofía en relación con el problema de nuestro tiempo, con la compleja crisis cultural de este comienzo
del siglo XXI. Si se quiere contestar a esta cuestión tendremos previamente que aclarar, y este es el
propósito de este trabajo, si la filosofía, después de la dirección que tomó en la denominada
postmodernidad, se encuentra en condiciones de gestionar o solucionar el problema de esa gran crisis que
nos circunda. Abstract: The Congress title is an invitation to question the role that Philosophy must play when facing the defining issue of our era the complex cultural crisis in the beginning of 21st century. To answer this question, we must first make clear whether Philosophy, after entering in the so-called Postmodernity, is able to manage or solve the problem posed by this huge crisis we are inmersed in. Such explanation is the purpose of this paper. |
Primary author: | Gutiérrez López, Alejandro Molina, Rufo |
Faculty / Departments / Services: | Universidad de Murcia |
Published in: | XLVII Congreso de Filosofía Joven: Filosofía y crisis a comienzos del s. XXI |
URI: | http://hdl.handle.net/10201/95141 |
Document type: | info:eu-repo/semantics/other |
Number of pages / Extensions: | 12 |
Rights: | info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International |
Appears in Collections: | XLVII Congreso de Filosofía Joven: Filosofía y crisis a comienzos del S. XXI |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License