Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.6018/turismo.426061

Title: Geografía social del turismo. Una mirada crítica a la percepción del turismo y a su representación espacial
Other Titles: Social geography of tourism. A critical approach to perception of tourism and its spa-tial representation
Issue Date: 2020
Publisher: Murcia: Servicio de publicaciones de la Universidad de Murcia
Citation: Cuadernos de turismo, nº 45 (2020)
ISSN: 1989-4635
1139-7861
Related subjects: CDU::3 - Ciencias sociales::33 - Economía::338 - Situación económica. Política económica. Gestión, control y planificación de la economía. Producción. Servicios. Turismo. Precios
Keywords: Geografía Social del Turismo
Espacio social del turismo
Teoría social
Producción del espacio
Teoría de la regulación
Representación espacial
Plataforma científico-crítica
Social geography of tourism
Social space of tourism
Social theory
Space production
Regulation theory
Spatial representation
Scientific-critical platform
Abstract: La Geografía Social del Turismo surge de una perspectiva sociológica en la aplicación del enfoque geográfico y aproximación al turismo. La novedad del término a nivel interna-cional revela el escaso recorrido de la crítica y la teoría social, así como de la irreflexión geográfica en este campo de estudios. El objeto de la investigación es un espacio social del turismo, representación espacial de un conocimiento-emancipación para proyectar un cam-bio social, una producción del espacio al margen de la racionalidad regulada por el mercado capitalista y su pedagogía neoliberal.
ABSTRACT: Social Geography of Tourism arises from a sociological perspective in the application of the geographical approach and his proximity to tourism. The originality of the term at the international level reveals the limited spread of criticism and social theory and, especially, geographical thoughtlessness in this field of studies. The object of this research is a social space of tourism, a spatial representation of a knowledge-emancipation to create a social change, a production of space outside the rationality regulated by the capitalist market and its neoliberalism pedagogy.
Primary author: Fernández- Arroyo López-Manzanares, Alfonso
URI: http://hdl.handle.net/10201/93220
DOI: https://doi.org/10.6018/turismo.426061
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 28
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Appears in Collections:Nº 45 (2020)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
426061-Texto del artículo-1455771-1-10-20200603.pdf2,66 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
426061-Texto del artículo-1455411-2-10-20200720.pdf1,3 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons