Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.6018/reifop.348061

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNortes Martínez-­‐Artero, Rosa-
dc.contributor.authorNortes Checha, Andrés-
dc.date.accessioned2020-05-22T15:03:43Z-
dc.date.available2020-05-22T15:03:43Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1575-0965-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/92549-
dc.description.abstractLa actitud hacia las matemáticas de los futuros maestros puede condicionar la enseñanza de esta materia en los primeros niveles educativos. Para conocer cual es la actitud de los alumnos del Grado de Maestro de Primaria se ha consultado a lo largo de seis cursos académicos a 1150 alumnos de la facultad de Educación de la universidad de Murcia de 2.º, 3.º y 4.º. Se les ha aplicado el cuestionario de Auzmendi (1992) que consta de 25 ítems en una escala de Likert de 1 a 5. Los resultados indican que uno de cada tres alumnos tiene una actitud negativa (inferior a 3), y que los alumnos de 4.º tienen una actitud más alta. El ítem de mejor puntuación es uno del factor confianza y el de peor uno del factor agrado.es_ES
dc.description.abstractFuture teachers' attitudes towards mathematics can influence the teaching of this subject-­‐matter in the earlier years. In order to know their attitudes, 1,150 Primary Education students (2nd, 3rd and 4th years) of the Faculty of Education at the University of Murcia were surveyed during 6 academic years. They were given the Auzmendi (1992) test which is composed of 25 items on a 1-­‐5 Likert scale. The results show that 1 in 3 students has a negative attitude (lower than 3). They also show that men have a more favourable attitude than women and that 4th-­‐year students have the highest attitude. The item with the highest score refers to the self-­‐confidence factor whereas the one with the lowest score relates to the liking factor.es_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.format.extent15es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.publisherUniversidad de Murciaes_ES
dc.relation.ispartofseriesVol. 23, Núm. 2 (2020)es_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectActitudes_ES
dc.subjectMatemáticases_ES
dc.subjectMaestroes_ES
dc.subjectDominio afectivoes_ES
dc.subjectAttitudees_ES
dc.subjectMathematicses_ES
dc.subjectTeacheres_ES
dc.subjectAffective domain.es_ES
dc.subject.otherCDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo librees_ES
dc.titleActitud hacia las matemáticas en el Grado de Maestro de Primariaes_ES
dc.title.alternativeFuture teachers´ attitudes towards Mathematicses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.6018/reifop.348061-
Appears in Collections:Vol. 23, Núm. 2 (2020)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
348061-Texto del artículo-1426181-1-10-20200414.pdf298,18 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons