Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/89482

Título: Representaciones, hábitos y dificultades de composición del texto escrito en estudiantes universitarios: un estudio exploratorio
Otros títulos: Assumptions, habits and difficulties of university students in regard to the composition of written texts: an exploratory study
Fecha de publicación: 2017
Editorial: Asociación Española de Comprensión Lectora
ISSN: 2340-8685
Materias relacionadas: CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Palabras clave: Teaching writing
Academic writing
Writing across the curriculum
Tertiary Education
Resumen: This article presents an exploratory study into the assumptions, habits of composition and principal difficulties that university students in the study declare to have in regard to the composition of written texts. It is a qualitative study elaborated from a series of semi-structured interviews used as a method of data collection. Once the analysis and categorisation of the data is complete, we present the system of beliefs of the participants regarding professional and academic writing. We identified their most relevant difficulties and make clear what must be taken into consideration when proposing actions which objective is to improve writing competencies in the area of Tertiary Education.
Autor/es principal/es: Álvarez Sanchez, Yolanda
Fabregat Barrios, Santiago
Colección: Nº 8 (2017)
URI: http://hdl.handle.net/10201/89482
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
Número páginas / Extensión: 20
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Aparece en las colecciones:Nº 8, (2017)

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
217-Texto del artículo-697-1-10-20170731.pdf724,02 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons