Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/89402

Título: Mejora de la lectura en 2º de Primaria mediante un programa de tutoría entre iguales
Fecha de publicación: 2016
Editorial: Asociación Española de Comprensión Lectora
ISSN: 2340-8685
Materias relacionadas: CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Palabras clave: Comprehension
Cooperative learning
Peer teaching,
Reading
Resumen: Peer tutoring has proven to be an effective method for teaching reading. In this experiment 106 2nd grade students received nine sessions of the LEO-PAR-D peer tutoring program. Participants performed reciprocal tutoring, supervising partner reading, asking questions and giving points for reading or responding correctly. In addition, they made predictions and answared to questions about the texts. The reading level was assessed before and after intervention with the tests ACL-2, TECLE and PEES. In all three cases there was a significant improvement. The effect size was small for reading comprehension and moderate for reading efficiency. The results of this experiment indicate that the LEO-PAR-D program could be useful in improving some aspects of reading, therefore, further investigation is warranted to evaluate the program effectiveness with a stronger design.
Autor/es principal/es: Ripoll Salceda, Juan Cruz
Bravo Iriso, Celia
Irurzun Peruchena, Mikel
Pérez Pérez, Encarna
Zuazu Martínez, Ana Begoña
Colección: Nº 5 (2016)
URI: http://hdl.handle.net/10201/89402
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
Número páginas / Extensión: 9
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Aparece en las colecciones:Nº 5, (2016)

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
111-Texto del artículo-351-1-10-20160131.pdf811,91 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons