Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/89401

Título: Reading comprehension in Spanish language and literature manuals of the second cycle of Elementary Education
Fecha de publicación: 2016
Editorial: Asociación Española de Comprensión Lectora
ISSN: 2340-8685
Materias relacionadas: CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Palabras clave: Reading comprehension
Texts corpus
Elementary Education
Spanish language and literature
Resumen: This paper deals with the readings and reading comprehension exercises from a representative set of Spanish language and Spanish literature textbooks, used in the second cycle of Elementary Education in Andalusia. Specifically, we attend on the typology of the texts, the selected authors and books and the exercises focused on the readings. The objective of the study is the determination of how the proposed texts help in the reading comprehension and which are the better ways to work with them.
Autor/es principal/es: Sánchez Hita, Beatriz
Colección: Nº 5 (2016)
URI: http://hdl.handle.net/10201/89401
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
Número páginas / Extensión: 17
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Aparece en las colecciones:Nº 5, (2016)

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
106-Texto del artículo-331-1-10-20160131.pdf1,24 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons