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dc.contributor.authorCortijo Talavera, Adela-
dc.date.accessioned2020-03-09T12:33:26Z-
dc.date.available2020-03-09T12:33:26Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1989-4678-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/87801-
dc.description.abstractThis article addresses the difficulty of establi - shing limits and categories between reality and fiction in the narrative work and the “writing of the self” by Boris Vian, in relation to the prin - ciples of the Pataphysics College to which he belongs. For this, through the concept of “auto - biographical space” of Lejeune, which outlines and modifies his theory previously exposed in the Pacte autobiographique, we will focus on the techniques of the language-universe that plays with the principle of identity through the pseudonyms, the self-citation and the no - velistic transpositions of friends and acquain - tances who, masked, are participants in the vi - cissitudes of their fictional world in which the borders between the lived and the imagined are blurred without ceasing.es
dc.description.abstractCet article aborde la difficulté d’établir des limites et des catégories entre la réalité et la fiction dans le travail narratif et “l’écriture du moi” de Boris Vian, en relation avec les principes du Collège de ‘Pataphysique auquel il appartient. Pour cela, à travers le concept “d’espace autobiographique” de Lejeune, qui modifie sa théorie précédemment exposée dans le Pacte autobiographique , nous allons cibler sur les techniques du langage-univers vianien qui joue avec le principe d’identité à travers les pseudonymes, les autocitations et les transposi - tions romanesques d’amis et de connaissances qui, masqués, participent aux péripéties de leur monde fictif dans lequel les frontières entre le vécu et l’imaginé s’estompent sans cesse.es
dc.description.abstractEste artículo aborda la dificultad de establecer límites y categorías entre la realidad y la ficción en la obra narrativa y la “escritura del yo” de Boris Vian, en relación con los principios del Colegio de ‘Patafísica al que pertenece. Para ello, a través del concepto de “espacio autobiográfico” de Lejeune, que modifica su teoría expuesta anteriormente en el Pacto autobiográfico, nos centraremos en las técnicas del lenguaje- universo vianiano que juega con el principio de identidad a través de los seudónimos, la autocitación y las transposiciones novelescas de amigos y conocidos que, enmascarados, participan en las peripecias de su mundo ficticio en el que los límites entre lo vivido y lo imaginado se diluyen sin censar.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent22es
dc.languagespaes
dc.publisherUniversidad de Murcia, Servicio de Publicacioneses
dc.relation.ispartofseriesNº. 27, 2019es
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectBoris Vianes
dc.subjectAutobiographical spacees
dc.subjectPseudonymes
dc.subjectSelf citationes
dc.subjectEspace autobiographiquees
dc.subjectPseudonymees
dc.subjectAutocitationes
dc.subjectEspacio autobiográficoes
dc.subjectSeudónimoes
dc.subjectAutocitaciónes
dc.subject.otherCDU::8- Lingüística y literaturaes
dc.titleRevisión del “espacio autobiográfico” en la narrativa de Boris Vianes
dc.title.alternativeReview of the “autobiographical space” in Boris Vian’s narrative-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.6018/analesff.381521-
Aparece en las colecciones:2019, V. 27

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