Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/69419

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLópez Calahorro, Inmaculada-
dc.date.accessioned2019-04-12T08:03:49Z-
dc.date.available2019-04-12T08:03:49Z-
dc.date.created2018-
dc.date.issued2019-04-12-
dc.identifier.issn1989-4619-
dc.identifier.issn0213-7674-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/69419-
dc.description.abstractLos textos de Albert Camus que integran Nocesy algunos de L’étédescriben el paisaje argelino. Nuestro trabajo propone demostrar que para estasdescripciones tuvo como referentes la Periegesis de Pausanias y otras lecturas indirectas de dos viajeros que siguieron sus pasos, en concreto Chateaubriand y Frazer, este último traductor de la gran obra del griego y autor de uno de los libros con más interés para las descripciones de los cultos religiosos en ese momento, The Golden Bough, y que pudo influir en la recepción de algunos elementos de origen clásico en su obra, como son las referencias a los misterios eleusinos.es_ES
dc.description.abstractAlbert Camus’s Noces and some texts in L’été describe the Algerian landscape. The purpose of this work is to show that, for these descriptions, Camus used Pausanias’s Periegesis and some other books by Chateaubriand and Frazer. Frazer translated Pausanias’s book and wrote one of the most interesting books on religious cults at the moment, The Golden Bough,which might have had a great influence on the reception of some classical elements in Camus’s work such as, for example, his references to the Eleusynian Mysteries.es_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.format.extent21es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.relation.ispartofseriesMyrtia, Vol. 33 (2018)es_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectAlbert Camuses_ES
dc.subjectPausaniases_ES
dc.subjectFrazeres_ES
dc.subjectChateaubriandes_ES
dc.subjectTradición Clásicaes_ES
dc.subjectClassical Traditiones_ES
dc.subject.otherCDU::8- Lingüística y literaturaes_ES
dc.titleLa recepción del legado de Pausanias en el paisaje argelino de Albert Camus: de Chateaubriand a James G. Frazeres_ES
dc.title.alternativeThe reception of Pausanias’s legacy in Albert Camus’s Algerian landscape: from Chateaubriand to James G. Frazer-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
Appears in Collections:Nº 33 (2018)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
361171-Texto del artículo-1216541-1-10-20190201.pdf223,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.