Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.6018/turismo.41.327091

Title: Evolución de la política turística en Singapur (1965-2015)
Other Titles: Evolution of Singapore tourist policy (1965-2015)
Issue Date: 2018
Publisher: Murcia: Servicio de publicaciones de la Universidad de Murcia
Citation: Cuadernos de turismo, nº 41 (2018)
ISSN: 1139-7861
1989-4635
Related subjects: CDU::3 - Ciencias sociales::33 - Economía::338 - Situación económica. Política económica. Gestión, control y planificación de la economía. Producción. Servicios. Turismo. Precios
Keywords: Política pública
Sudeste Asiático
Public policy
Southeast Asia
Abstract: Singapur ha experimentado en los últimos 50 años un gran avance en términos turísticos y es un ejemplo de un destino con muchas limitaciones que ha logrado consolidar su liderazgo y ejercer una gran influencia en su entorno. En esta investigación se analiza la evolución de la política turística de Singapur mediante una adaptación del modelo de Airey y Chong (2011). Se parte de la premisa de que detrás de las decisiones y actuaciones tomadas en este ámbito hay una serie de factores externos e internos al sistema turístico que lo condicionan. Bajo esta perspectiva y a través de un análisis del contexto en el que se elabora la política turística se identifican las claves del éxito del modelo turístico de Singapur
ABSTRACT: Tourism in Singapore is a major industry that has experienced significant advances in the last 50 years. This country stands out as an example of how a tourist destination with many limitations has managed to consolidate its leadership within its geographical area, i.e. Southeast Asia. Using an adaptation of the conceptual model of Airey and Chong (2011), this paper analyzes the evolution of the tourism policy in Singapore. According to this approach, the factors from outside and inside the tourism system influence the decisions and actions taken. By considering the tourism policy-making and implementation context, this study identifies the key elements of the Singapore tourism model success.
Primary author: Mena Navarro, Alfredo
Almeida García, Fernando
Cortés Macías, Rafael
URI: http://hdl.handle.net/10201/58571
DOI: https://doi.org/10.6018/turismo.41.327091
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 24
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Nº 41 (2018)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
327091-1123521-1-PB.pdfEspañol2,55 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
327091-1123531-1-PB.pdfEnglish2,18 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons