Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/53661

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dc.contributor.authorTomás-Folch, Marinaes
dc.contributor.authorDuran-Bellonch, Mares
dc.date.accessioned2017-07-13T12:06:19Z-
dc.date.available2017-07-13T12:06:19Z-
dc.date.issued2017-01-16es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/53661-
dc.description.abstractThis article addresses the transfer of teacher training in the university.In this article, we present the results of the qualitative inquiry to comprehend these factors of Holton, Bates, and Ruona (2000) and of requesting experts to offer proposals to increase transfer.Three focus groups were carried out in the three participating universities of the study to determine the factors to employ for the assessment of university transfer teacher's training. The groups comprised 21 people in charge of university teacher training. The quantitative results obtained regarding the factors affecting learning transfer were examined in depth.We confirmed the relevance of the factors identified in the questionnaire: the design of the training and learning carried out; the support of the teacher in charge; predisposition to change; resources of the setting; student feedback; institutional acknowledgment; teaching culture of the work team and personal organization of the work. In addition, the experts contribute proposals to increase transfer, confirming and extending the meaning of the factors that facilitate or hinder transfer related to personal aspects, the training program, and organizational or cultural aspects.es
dc.description.abstractEn este artículo se aborda la transferencia de la formación docente en la universidad. Se presentan en este artículo los resultados de indagar cualitativamente en la comprensión de los factores del modelo Holton, Bates y Ruona (2000)  y de solicitar, a personas expertas, propuestas para incrementar la trasferencia.Se llevan a cabo 3 entrevistas grupales (focus group) en las 3 universidades participantes en el estudio sobre la determinación de los factores para evaluar la transferencia en la universidad. En los grupos, compuestos por 21 personas con responsabilidades en la formación docente universitaria, se ahondó en los resultados cuantitativos obtenidos sobre los factores que afectan a la transferencia del aprendizaje. Se confirma la relevancia de los factores identificados en el cuestionario: diseño de la formación y aprendizaje realizado; apoyo del responsable docente; predisposición al cambio; recursos del entorno; feedback del estudiante; reconocimiento institucional; cultura docente del equipo de trabajo y organización personal del trabajo. Además, expertos y expertas aportan propuestas para incrementar la transferencia, confirmando y ampliando el significado de los factores que la facilitan o dificultan, relacionadas con lo personal, lo relativo al programa formativo y lo organizativo o cultural.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent145-157es
dc.languagespaes
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectTransferen
dc.subjectTeacher's trainingen
dc.subjectUniversity teachersen
dc.subjectTeaching developmenten
dc.subjectTransferenciaes
dc.subjectProfesorado universitarioes
dc.subjectFormación docentees
dc.subjectDesarrollo profesionales
dc.titleComprendiendo los factores que afectan la transferencia de la formación permanente del profesorado. Propuestas de mejoraes
dc.title.alternativeUnderstanding the factors affecting transfer of university teachers' permanent training. Proposals for improvementen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Appears in Collections:Vol. 20, Núm. 1 (2017)



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