Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/53655

Title: ¿Cómo utilizan sus conocimientos científicos sobre "Dispositivos y máquinas mecánicas" los futuros maestros cuando realizan una actividad de laboratorio?
Other Titles: How do pre-service teachers use their scientific knowledges about "mechanical devices and machines" while performing a laboratory activity?
Issue Date: 13-Sep-2016
Keywords: Formación inicial de profesores
Educación primaria
Conocimiento científico
Prácticas de laboratorio
Dispositivos y máquinas mecánicas
Teachers' initial training
Primary Education
Scientific knowledge
Lab practices
Mechanical devices and machines
Abstract: El objetivo del trabajo es valorar cómo los maestros en formación inicial utilizan sus conocimientos científicos en una tarea de laboratorio. En el contexto del examen final de la asignatura de "Didáctica de las Ciencias Experimentales" hemos pedido a un grupo de alumnos que realicen unos montajes sobre "Dispositivos y máquinas mecánicas" y respondan unas cuestiones sobre la experiencia. Los resultados ponen de manifiesto que los estudiantes -al finalizar su periodo de formación inicial- tienen conocimientos relevantes en esta temática, pero también que existen algunas carencias preocupantes para la labor docente de un futuro maestro. 
The aim of this paper is to assess how pre-service teachers use their scientific knowledge during a laboratory activity. In the final test of the subject "Experimental Science Teaching" we requested a group of students to make some "Devices and mechanical machines" assemblies, and to answer some questions about the experience. The results show that the students -at the end of their initial training- have a relevant knowledge in this topic, but there are also some worrying gaps that affect the teaching activity of a future teacher. 
Primary author: De Pro Chereguini, Carlos
De Pro Bueno, Antonio
Serrano Pastor, Francisca
URI: http://hdl.handle.net/10201/53655
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 77-89
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol. 19, Núm. 3 (2016)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.