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dc.contributor.authorAlonso Sanz, Amparoes
dc.date.accessioned2017-07-13T11:59:44Z-
dc.date.available2017-07-13T11:59:44Z-
dc.date.issued2016-09-13es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/53653-
dc.description.abstractThis study analyses how school age children experience their educational environment. The objective is to collect the determining factors of aesthetic quality and comfort at school. A pluralistic methodology allows: gather both quantitative and qualitative data using photographic elicitation, and show the responses on an artistic way. Eighty-six children participate on this research; they are from 3 until 5 years old, and belong to rural and urban schools of Alicante. The results determine which places of school are more comfortable, pleasant and enjoyable in Early Childhood Education. Pupils are able to examine in a critically form their everyday educational activities and express their opinions supported by visual forms of communication. The findings offer two categories about how educational environments should be: pedagogic and architectural. With this scientific publication the extent of the minors' voice is increased, so that educational institutions and policies can address it. es
dc.description.abstractEl presente estudio analiza la forma en que los escolares experimentan el entorno educativo. El objetivo es recoger los factores estéticos determinantes de la calidad y el confort en la escuela. Una metodología plural permite: recabar datos tanto cuantitativos como cualitativos mediante la elicitación fotográfica, y mostrar las respuestas de forma artística. Participan 86 niños de entre 3 y 5 años de una escuela rural y otra urbana de Alicante. Los resultados determinan qué lugares de la escuela resultan más confortables, cómodos, placenteros y agradables para los escolares de Educación Infantil. Los niños son capaces de examinar críticamente sus espacios educativos cotidianos y expresar sus opiniones apoyados por formas visuales de comunicación. Las conclusiones ofrecen dos categorías a cerca de cómo deben ser los entornos educativos: una pedagógica y otra arquitectónica. Con esta publicación científica se aumenta el alcance de la voz infantil, de modo que pueda ser atendida por las instituciones y políticas educativas. es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent53-65es
dc.languagespaes
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectAesthetic qualityen_EN
dc.subjectSchool voicesen_EN
dc.subjectPluralistic methodologyen_EN
dc.subjectPhoto elicitationen_EN
dc.subjectCalidad estéticaes
dc.subjectVoces escolareses
dc.subjectMetodología plurales
dc.subjectFoto-elicitaciónes
dc.titleFactores estéticos determinantes de la calidad y el confort en el aula infantiles
dc.title.alternativeAesthetic factors determining quality and comfort in childhood classroomen_EN
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Aparece en las colecciones:Vol. 19, Núm. 3 (2016)

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