Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/53642

Title: Estrategias didácticas y recomendaciones para la defensa oral de los Trabajos Fin de Grado y Fin de Máster
Other Titles: Didactic strategies and recommendations for the oral defence of bachelor and masters dissertation
Issue Date: 13-Sep-2016
Keywords: Verbal communication
Evaluation
Didactics
University studies
Comunicación verbal
Evaluación
Didáctica
Formación de profesores
Enseñanza superior
Abstract: The oral defence of BD and MD will be the topic developed in this article. With the main objective of helping the students and teachers about this topic, we will make an analysis of the different evaluation rubrics used by universities and those recommended by different specialists. We will also considered those feelings that suffocate the students in this kind of scenario, and we will propose thoughts, ideas and strategies to accomplish a good presentation. To achieve this goal, we will offer a series of resources and proposals for students and teachers to help them to face the defence of this type of work successfully.
La defensa oral de los TFG y TFM será el tema que desarrollaremos en este artículo y que, con el objetivo de ayudar al alumnado y al profesorado sobre esta cuestión, analizaremos las diferentes planillas de evaluación que utilizan las universidades y las que recomiendan diferentes especialistas. También consideraremos aquellos sentimientos que ahogan a los estudiantes en este tipo de escenarios y propondremos pensamientos, ideas y estrategias para realizar una buena exposición. Para ello, ofreceremos una serie de recursos y propuestas para que los alumnos y docentes afronten con éxito la defensa de este tipo de trabajos.
Primary author: Onieva Lopez, Juan Lucas
URI: http://hdl.handle.net/10201/53642
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 185-198
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol. 19, Núm. 3 (2016)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.