Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/53366

Title: Intradisciplinariedad e interdisciplinariedad en la adquisición de competencias: estudio de una experiencia de aprendizaje cooperativo
Other Titles: Intradisciplinarity and Interdisciplinarity in the acquisition of competencies: A study of a cooperative learning experience
Issue Date: 22-Jul-2013
Keywords: Espacio Europeo de Educación Superior
Competencias
Aprendizaje cooperativo
Resolución de problemas
European Higher Education Area
Competencies
Cooperative learning
Problem solving
Abstract: Los objetivos planteados en este estudio fueron: analizar el nivel de adquisición de las competencias, estudiar el desarrollo del trabajo en equipo y el proceso de interacción profesor - alumno desde ambas perspectivas, así como desvelar el grado de satisfacción expresado por discentes y docentes en una experiencia pedagógica intradisciplinar e interdisciplinar. Esta experiencia se realizó con 130 estudiantes del grado en ciencias de la actividad física y del deporte (INEFC, Universidad de Lleida), con la implicación de seis profesores de tres asignaturas de primer curso que compartían competencias específicas y transversales. Los alumnos debían resolver un problema mediante el aprendizaje cooperativo. Los resultados muestran que esta experiencia merece una valoración positiva en la adquisición de competencias específicas y transversales.
The objectives of this study were to analyze the level of acquisition of competencies; to study the development of CL and the process of interaction teacher - student from both perspectives; as well as to study the degree of satisfaction expressed by students and professors in an intradisciplinary and interdisciplinary experience. This experience was conducted by six teachers from three first course subjects of science in physical activity and sport degree (INEFC, University of Lleida), who shared specific and transversal competencies, with the involvement of 130. The students had to solve a problem through cooperative learning. The results show that this experience was successful in acquiring specific and transversal competencies.
Primary author: Lavega Burgués, Pere
Sáez de Ocáriz, Unai
Lasierra, Gerard
Salas, Cristofol
URI: http://hdl.handle.net/10201/53366
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 133-145
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol. 16, Núm. 1 (2013)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.