Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/53335

Title: Análisis de las necesidades de la formación docente para contextos pluriculturales
Other Titles: Analysis of the necessities of the educational formation for pluricultural contexts
Keywords: Teachers' preparation
Pedagogy
Pedagogic methods
Preparación de profesores
Pedagogía
Métodos pedagógicos
Abstract: In order that an intercultural programming turns out to be a feasible debit to possess educational equipment adequately formed, that could answer to the elements understood in the educational legislation. For this positive development, it becomes necessary that the teacher possesses the pedagogic necessary abilities and shows positive attitudes that favor the integration of the culturally minority pupil. It has split of three basic elements in order that the teachers could develop an intercultural educational competition and, from them, one has proposed an educational specific and different formation for the familiar area of the learner, indispensable in the process of attainment of the intercultural abilities.
Para que una programación intercultural resulte factible debe contar con equipos docentes adecuadamente formados, que puedan responder a los elementos comprendidos en la legislación educativa. Para ese desarrollo positivo, se hace preciso que el docente posea la competencia pedagógica necesaria y muestre actitudes positivas que favorezcan la integración del alumnado culturalmente minoritario. Se ha partido de tres elementos básicos para que los docentes puedan desarrollar una competencia intercultural educativa y, a partir de ellos, se ha propuesto una formación docente específica y otra para el ámbito familiar del discente, imprescindible en el proceso de consecución de la competencia intercultural.
Primary author: Bernabé Villodre, María del Mar
URI: http://hdl.handle.net/10201/53335
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 79-88
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol. 15, Núm. 4 (2012)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.