Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/50694

Title: Satisfacción de usuarios de dos clubes de pádel de Cartagena (Región de Murcia)
Other Titles: Satisfaction of users of two padel club in Cartagena (Region of Murcia)
Issue Date: 2016
Publisher: Murcia: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia
ISSN: 2340-8812
2254-4070
Related subjects: 79 - Diversiones. Espectáculos. Cine. Teatro. Danza. Juegos.Deportes
Keywords: Pádel
Evaluación
Padel
Evaluation
Abstract: El propósito del estudio fue determinar la satisfacción de los usuarios de dos clubes de pádel de Cartagena (Región de Murcia, España). Para conseguir este objetivo, se llevó a cabo una encuesta a 36 sujetos (16 mujeres y 20 hombres) de entre 20 a 55 años, utilizando como instrumento la Escala de percepción de organizaciones deportivas (EPOD). Este instrumento está compuesto por cuatro dimensiones: 1. Técnicos, 2. Instalaciones y Material, 3. Actividades, 4. Imagen de la Organización. Las dimensiones mejor valoradas fueron la de Técnicos y la de Imagen de la organización. Estos resultados fueron similares a los de otros estudios previos, en los que también se observó que los apartados mejor valorados eran el de Técnicos y el de Imagen de la organización. Por tanto, los clubes de pádel deberían centrar sus esfuerzos en mejorar la gestión del resto de dimensiones: Instalaciones y Material, Actividades.
ABSTRACT: The purpose of the study was to determine the user satisfaction of two clubs of padel of Cartagena (Region of Murcia). With this objective, the questionnaire EPOD was implemented to a sample of 36 people (16 women and 20 men), aged 20 to 55 years old. This instrument is composed of four dimensions: 1.Instructors, 2. Facilities and Material, 3. Activities, 4. Organization Image. The dimensions best valued were Instructors and Organization Image. These results were similar with other previous studies where it was also observed that the most valued dimensions were Instructors and Organization Image. Therefore, padel clubs should center their efforts in improving the management of the other dimensions: Facilities and Material, Activities.
Primary author: Aparicio Sarmiento, Alba
Gil López, María Isabel
López Sánchez, Guillermo Felipe
Díaz Suárez, Arturo
Faculty / Departments / Services: Facultad de Ciencias del Deporte
Published in: Sport TK: Revista euroamericana de ciencias del deporte, Vol. 5, nº 2 (2016)
URI: http://hdl.handle.net/10201/50694
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 6
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Geographic Materia: Cartagena, España
Appears in Collections:Vol 5, Nº 2 (2016)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
264611-915361-1-SM.pdf260,15 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons