Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/50294

Registro completo de metadatos
Campo DCValorLengua/Idioma
dc.contributor.authorIllán Romeu, Nuria-
dc.coverage.spatialEspañaes
dc.coverage.temporal1985es
dc.date.accessioned2016-06-28T14:36:48Z-
dc.date.available2016-06-28T14:36:48Z-
dc.date.issued1990-
dc.identifier.issn0212-8322-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/50294-
dc.description.abstractThis paper presents a review of social ability programs that are applied to handicaped pupils in order to improve the school mainstreaming programs. Is describes six different kinds of strategies: coaching, moldeling couseling, positive reinforcement, group of contingencies and behavior cognitive modification, and it give an account of the most relevant autcomes of research in each. The article enfatizes, at the same time, the importance of delabeling this kind of pupils and promoting a process of the regular integration in the normal classroom. This process is necesary for the permanence and transfer of these abilities.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent15es
dc.languagespaes
dc.publisherUniversidad de Murcia. Servicio de Publicacioneses
dc.relation.ispartofAnales de Pedagogía, Nº 8, 1990, pp. 117-131es
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subject.other3 - Ciencias socialeses
dc.subject.other37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo librees
dc.titleEstrategias para el desarrollo de habilidades sociales en integración basadas en la investigaciónes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Aparece en las colecciones:Nº 08 (1990)

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
Estrategias para el desarrollo de habilidades.pdf764,98 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons