Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/50227

Title: La Orientación Educativa: Análisis epistemológico e investigador
Issue Date: 1990
Publisher: Universidad de Murcia
ISSN: 0212-8322
Related subjects: 37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Abstract: Se pretende en este artículo ofrecer un análisis del estatus científico de la Orientación Educativa, basando su consideración científica en los principios y tendencias de la «nueva epistemología» y su caracterización en su ubicación entre las ciencias pedagógicas. Este análisis y la definición de la misma como ciencia tecnológica sirven de punto de partida para revisar la situación de la problemática sobre la investigación en Orientación. Se termina el trabajo con una breve revisión de las tendencias de la investigación en el ámbito español.
SUMMARY The aim of this paper is to offer an analyse of the scientific status of Educational Guidance. We have based this scientific consideration on the principies and tendences of the «new epistemology» and its characterization on its location among the pedagogic sciences. This analyse and the definition of the Educational Guidance as technologic science of the pedagogical intervention, is the basis for a revision of the actual situation and problematic about the investigation on Guidance. We have also included a short revision of the spanish research tendences.
Primary author: Hernández Fernández, Josefina
Published in: Anales de Pedagogía, Nº 8, 1990
URI: http://hdl.handle.net/10201/50227
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 35
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Nº 08 (1990)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
La Orientación Educativa.pdf1,79 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons