Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/50188

Title: "Aproximación conceptual al uso de medios y recursos en el ámbito de las necesidades educativas especiales"
Issue Date: 1998
Publisher: Universidad de Murcia
ISSN: 0212-8322
Related subjects: 37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Keywords: Educación especial
Accesibilidad
Abstract: En este artículo realizamos una revisión de los medios y recursos utilizables en el ámbito de las necesidades educativas especiales como instrumentos que van a mejorar la calidad de vida de estas personas. Los medios y recursos para las n.e.e. van a contribuir a eliminar las barreras que impiden la accesibilidad al entorno físico, educativo, laboral o social. Además de los recursos personales disponemos de un amplio repertorio de recursos específicos para cada tipo de n.e.e. y recursos provenientes del desarrollo tecnológico (telecomunicaciones y telemática). Finalmente planteamos algunos de los criterios básicos que han de tenerse en cuenta a la hora de seleccionar los medios más adecuados a cada situación educativa concreta.
Abstract: In this article we do a review about media and resources for special needs, media and resources as instruments that will promove life quality of this people. This resources will contribute to eliminate the different barriers in environment, education, work or society; it means accesibility to ali them. We have personal and material resources. In this last group we must talk about specific resources for special needs and other that comes from technological development (telecomunications and telematic). Finally we write about basic criteria to select media in each educational situation
Primary author: Prendes Espinosa, Mª Paz
Munuera Giner, Francisca
URI: http://hdl.handle.net/10201/50188
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 20
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Nº 16 (1998)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.