Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/50144

Title: Pedagogía musical activa. Corrientes contemporáneas
Issue Date: 1998
Publisher: Universidad de Murcia
ISSN: 0212-8322
Related subjects: 37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Keywords: Música
Pedagogía
Expresión vocal
Natural music
Rhythm
Abstract: La Música es un arte patrimonio de la Humanidad. La educación musical pretende ayudar a la formación integral de la persona. La metodología para lograr tales objetivos ha variado a lo largo de la historia. En este trabajo se recogen fundamentalmente las corrientes didácticas contemporáneas dentro del campo de la Pedagogía activa. Nombres como Jaques-Dalcroce, E.Willems, Martenot, Orff, Kodály, entre otros, aparecen en este artículo exponiendo los principios inspiradores de su pedagogía. Abstract: Music is a part of our cultural heritage. This musical education should be considered as an essential element in our overall educational development. For the purpose of teaching music different methodological approaches have been used throughout time. In this paper, those approaches within the perspective of leaming by doing are exarnined. The proposals suggested by Jaques-Dalcroce, E. Willems, Martenot, Orff, and Kodály, among others, are presented and their pedagogical principies are discussed
Primary author: Villena Ramírez, Mª Isabel
Vicente Guillén, Antonio
Vicente Villena, Mª Pilar
URI: http://hdl.handle.net/10201/50144
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 21
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Nº 16 (1998)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pedagogía musical activa..pdf432,58 kBAdobe PDFView/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.