Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/48681

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorConde Soto, Francisco-
dc.date.accessioned2016-04-20T07:35:36Z-
dc.date.available2016-04-20T07:35:36Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.issn1989-4651-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/48681-
dc.description.abstractEl objetivo de este artículo es aclarar la crítica que el psicoanalista Jacques Lacan dirige al concepto marxista de plusvalía. Tras el concepto de una plusvalía contable Lacan quiere desvelar la necesidad de atender a la noción más fundamental de un plus-de-gozar [plus-de-jouir] incontable. Atenderemos para ello a diferentes pasajes de sus seminarios XVI, De un Otro al otro (1968-69), XVII, El reverso del psicoanálisis (1969-70) y de su texto Radiofonía (1970).es
dc.description.abstractAbstract: The aim of this paper is to explain Jacques Lacan’s review of Marx’s concept of surplus value. Beyond the concept of an accounting surplus value Lacan wants to show the necessity of postulating the more fundamental notion of a countless surplus enjoyment. We will comment different passages of his seminaries XVI, From an Other to the other (1968-69), XVII, The revers of psychoanalysis (1969-70) and of his text Radiophony (1970).es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent14es
dc.languagespaes
dc.publisherUniversidad de Murciaes
dc.relation.ispartofDaimon, Nº 55, (2012)es
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectMarx, Karles
dc.subjectLacanes
dc.subjectPsicoanálisises
dc.subjectPsychoanalysisen
dc.subject.other1 - Filosofía y psicologíaes
dc.titleMarxismo y psicoanálisis lacaniano: la incontabilidad de la plusvalíaes
dc.title.alternativeMarxim and psychoanalysis: the unaccountability of surplus valueen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Appears in Collections:Nº 55 (2012)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Marxismo y psicoanálisis lacaniano.pdf419,23 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.