Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/47754

Registro completo de metadatos
Campo DCValorLengua/Idioma
dc.contributor.authorGómez-Hernández, José-Antonio-
dc.date.accessioned2016-02-05T11:10:50Z-
dc.date.available2016-02-05T11:10:50Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/47754-
dc.description.abstractThe aim of this chapter is to show how the public library has been involved since its inception in the processes of social inclusion, and how it has evolved into an interest in supporting literacy and bring culture, information and education to the poor. With that will link its origins social engagement currently held, and directs the library to a compensatory action of inequalities in the use of information, addressing the digital divide and new literacies.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent16es
dc.languagespaes
dc.publisherUniversidad Complutense de Madrides
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.titleLa acción social de las bibliotecas. Alfabetización e inclusión como servicio bibliotecarioes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartes
Aparece en las colecciones:Libros o capítulos de libro: Información y Documentación

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
AccionBibliotecasInclusionGomez_Brecha.pdf246,44 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons