Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/47289

Título: La gestión del tiempo como dimensión de la competencia informacional
Fecha de publicación: 2013
Editorial: EPI SCP, Barcelona, Spain
Otros identificadores: http://eprints.rclis.org/19421/1/028-036-Gomez-Gestion-tiempo.pdf
Gómez-Hernández, José-Antonio La gestión del tiempo como dimensión de la competencia informacional. Anuario ThinkEPI, 2013, vol. 7, pp. 28-36. [Journal article (Print/Paginated)]
Palabras clave: Literacy
Resumen: The aim is to propose that libraries include courses on Time management skills within their educational and information literacy services. We consider that users need these skills because of several factors that force us to spend too much time in informational processes, including the excess of content, our habit of 24/7 connectivity, the excess of tasks to be done, and the ubiquity of information. Finally, we suggest some of the issues to be included in the training: skills and tools that help to organize time, and especially attitudes and values to decide how, when and how to spend time on the demands of information and communication.
Autor/es principal/es: Gómez-Hernández, José-Antonio
URI: http://hdl.handle.net/10201/47289
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/review
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones:Artículos: Información y Documentación

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
Gestion-tiempo.pdf2,22 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Los ítems de Digitum están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.