Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/47189

Título: Alfabetización frente a Analfabetismo en Información de Estudiantes Universitarios
Fecha de publicación: 2004
Otros identificadores: http://eprints.rclis.org/28551/1/SCI04jliceaalfinestudiantesanalfabetismo.pdf
Licea de Arenas, Judith and Rodríguez Muñoz, José-Vicente and Gómez-Hernández, José-Antonio and Arenas, Miguel Alfabetización frente a Analfabetismo en Información de Estudiantes Universitarios., 2004 . In 3a. Conferencia Iberoamericana en Sistemas, Cibernética e Informática (CISCI 2004), Orlando (US), 25 July 2004. [Conference paper]
Palabras clave: Users
Literacy and reading
User studies
Literacy
Resumen: College students have deficiencies in their formation as the limited use of the library and information, and a very memoristic learning. We believe that university education must innovate to train young people with a critical mind where information plays an important role. Information literacy of students becomes, thus, an essential element. We studied two groups of students from two universities in two countries on two different continents to determine how to use the new information technologies, lectronic resources and the role to be played the teacher in the educational process. We found differences between students of the University of Murcia in Spain and the National Autonomous University of Mexico, but also similarities.
Autor/es principal/es: Licea de Arenas, Judith
Rodríguez Muñoz, José Vicente
Gómez-Hernández, José-Antonio
Arenas, Miguel
URI: http://hdl.handle.net/10201/47189
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
info:eu-repo/semantics/review
Número páginas / Extensión: 3
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones:Ponencias y Comunicaciones: Información y Documentación

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
SCI04jliceaalfinestudiantesanalfabetismo.pdf116 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Los ítems de Digitum están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.