Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/47169

Título: La imagen emergente de las bibliotecas en una sociedad de comunicación en red
Fecha de publicación: 2007
Editorial: Consejería de Cultura. Junta de Andalucía (Spain)
ISBN: 978-84-8266-745-4
Palabras clave: FB. Marketing
imagen social
bibliotecas
marketing
Resumen: Nowadays libraries are increasingly refactoring their services and dynamics, but these acts of popularisation and promotion in the era of communication, the semantic web and the cultural spectacle are situated in an ambivalent context, somewhere between atonality and adherence. With regards to the information overload and the rushed leisure we live in, the library defends its own differential values, which provide balance, nuances, and system. Library life is certainly not newsworthy, but together they generate social capital. The unstoppable modernisation of libraries also involves that their achievements be visible, and that they be incorporated into the complex conglomerate of perceptions which inform public opinion and public agendas. The librarian community is walking the path towards its inclusion into the constant murmur of media, and the permanence of its voice in the opinion and decision fora.
Autor/es principal/es: Gómez-Hernández, José-Antonio
Saorín Pérez, Tomás
Autor/es secundario/s: SanJuan Ballano, Beatriz
Publicado en: Patrimonio cultural y medios de comunicación
URI: http://hdl.handle.net/10201/47169
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/bookPart
info:eu-repo/semantics/review
Número páginas / Extensión: 14
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Aparece en las colecciones:Libros o capítulos de libro: Información y Documentación

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
imagneBibliotecaspatrimonio.pdf299,7 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons