Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/46839

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVillena Serrano, M.-
dc.contributor.authorCastro López, R.-
dc.contributor.authorMoreno Pulido, R.-
dc.contributor.authorCachón Zagalaz, Javier-
dc.date.accessioned2015-11-18T15:36:12Z-
dc.date.available2015-11-18T15:36:12Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn2254-4070-
dc.identifier.issn2340-8812-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/46839-
dc.description.abstractObjetivo: Valorar si existe alguna relación entre el rendimiento académico y la condición física en un estudio realizado en dos centros educativos con características similares. Material y Método: Estudio experimental cuantitativo, en el que han participado 144 alumnos de ambos sexos de edades comprendidas entre los 14 y los 18 años que cursan 4o curso de Enseñanza Secundaria Obligatoria (ESO). Se ha analizado la condición física mediante test estandarizados donde se han recogido datos referentes a la resistencia (test de Cooper), velocidad (test de 50 metros lisos), flexibilidad (test de flexión profunda de tronco) y fuerza abdominal (test de abdominales por minuto). Resultados y Conclusiones: Los resultados muestran una relación estadísticamente significativa entre el rendimiento académico y la actividad física de los alumnos en las pruebas de resistencia, velocidad y flexibilidad, aunque los mismos no han determinado relación significativa entre el rendimiento académico y la prueba de abdominales por minuto.es
dc.description.abstractAbstract: Objective: To assess whether there is some relationship between academic performance and physical condition, a study based on two schools with similar features. Methodology and Method: Quantitative experimental study, in which participated 144 pupils of both sexes and aged between 14 and 18 years who were in the 4th year of Obligatory Secondary Education (ESO). It was analyzed using standardized physical fitness test and have collected data on resistance (Cooper test), speed (50 meters sprint test), flexibility (test of deep trunk flexion) and abdominal strength (abs test for minute). Results and conclusion: There is a significant relationship between academic performance and physical activity of students in the data of resistance, speed and flexibility, although there is no significant relationship between academic performance and test Abs per minute.en
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent7es
dc.languagespaes
dc.relation.ispartofSport TK, vol. 4, nº 2 (2015)es
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectEducaciónes
dc.subjectCondición físicaes
dc.subjectEducationes
dc.subjectPhysical conditiones
dc.subject.other79 - Diversiones. Espectáculos. Cine. Teatro. Danza. Juegos.Deporteses
dc.titleEstudio comparativo del rendimiento académico y la actividad física en dos institutos de enseñanza secundaria de Andalucía (España)es
dc.title.alternativeComparative study of academic achievement and physical activity in two secondary education institutes of Andalucia (Spain)es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Appears in Collections:Vol 4, Nº 2 (2015)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
242891-847461-1-SM (1).pdf547,55 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.