Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/46586

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGómez Ruiz, Miguel Angeles
dc.contributor.authorGallego Noche, Beatrizes
dc.contributor.authorIbarra Sáiz, María Soledades
dc.contributor.authorRodríguez Gómez, Gregorioes
dc.date.accessioned2015-10-09T13:20:54Z-
dc.date.available2015-10-09T13:20:54Z-
dc.date.issued2015-10-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/46586-
dc.description.abstractNowadays, we are living a moment in which changes in Higher Education favour investigations about the use of virtual resources as mediators of the teaching and learning process. In this context we have designed and implemented DiagWeb, a webpage based on the Webquest structure and philosophy, with the distinction of having as the aim to guide, direct and organize an autonomous design and creation of tutored projects at the university, instead of being oriented to the solution of a question. The HTML files that make up the Web have been uploaded in a Moodle directory (Virtual Campus of the subject). Moodle works as a server; it offers the possibility of adding applications for communication, of giving feedforward, and it allows, through the learning management system, to centralize the resources offered. In this paper we describe the theoretical grounding of DiagWeb, its composition and implementation with 130 students of the last course of an education degree. Lastly, the results of the questionnaire to gather the perceptions and evaluation of the participants of the experience are offered.es
dc.description.abstractNos encontramos en un momento de cambios en la Educación Superior que favorece la indagación sobre la utilización de los recursos virtuales como mediadores del proceso de aprendizaje. En este contexto hemos diseñado e implementado la DiagWeb, una Página Web basada en la estructura y filosofía de la WebQuest, pero en vez de estar orientada a la resolución de un interrogante, posee el objetivo de guiar, orientar y organizar la creación autónoma de proyectos tutorados en el contexto universitario. Se han subido los archivos HTML que componían la Web a un directorio de Moodle (Campus Virtual de la asignatura), haciendo las veces de servidor y ofreciendo la posibilidad de añadir aplicaciones para la comunicación, para ofrecer proalimentación y para centralizar los recursos ofrecidos gracias a este Sistema de Gestión de Aprendizaje. En este escrito describimos la base teórica de la DiagWeb, su composición y puesta en práctica con 130 estudiantes del último curso de una licenciatura de educación. Por último, se ofrecen los resultados de un cuestionario dirigido a recoger la percepción y valoraciones de los participantes implicados en la experienciaes
dc.formatapplication/pdfes
dc.languagespaes
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectWebQuestes
dc.subjectLearning based in tutored projectses
dc.subjectMoodlees
dc.subjectHigher educationes
dc.subjectWebQuestes
dc.subjectEnseñanza basada en proyectos tutoradoses
dc.subjectEducación superiores
dc.titleDiagWeb: Una experiencia de enseñanza basada en proyectos tutorados en Educación Superior mediante una WebQuest alojada en Moodlees
dc.title.alternativeDiagWeb: An experience of a tutored teaching project in Higher Education with a Webquest hosted in Moodlees
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Appears in Collections:2010, N. 24



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.