Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/46571

Title: El uso de las Tic's en la educación básica de jóvenes y adultos de comunidades rurales y urbanas del sureste de México
Other Titles: The use of the Tic's in the basic education of youths and adults of urban and rural communities of the southeast of Mexico
Issue Date: 9-Oct-2015
Keywords: TIC
Competences
Educational system
Company of the knowledge
Competencias
Sistemas educativos
Sociedad del conocimiento
Abstract: The use of the information technologies and the communication (Tic) in the different levels and educational systems have a significant impact in the development of the learning of the students and in the strengthening of their competences for the life and the work that will favor their insertion in the company of the knowledge. In this work investigates the use of the tics, in the basic education of youths and adults through the Model of Education for the Life and the Work (MEVyT) in its virtual modalities and in linea in urban and rural communities of the State of Yucatan. The results of this study document the opinion of the adult and young people (PJA) with regard to their abilities for the use of the tic' s, their opinion about the two modalities, and the difficulties that face as the users. The results are discussed under the Sectorial Program of Education 2007-2012 of Mexico.
El uso de las tecnologías de la información y la comunicación (Tic) en los diferentes niveles y sistemas educativos tienen un impacto significativo en el desarrollo del aprendizaje de los estudiantes y en el fortalecimiento de sus competencias para la vida y el trabajo que favorecerán su inserción en la sociedad del conocimiento. En este trabajo se investiga el uso de las tics, en la educación básica de jóvenes y adultos a través del Modelo de Educación para la Vida y el Trabajo (MEVyT) en sus modalidades virtual y en linea en comunidades rurales y urbanas del Estado de Yucatán. Los resultados de este estudio documentan la opinión de las personas jóvenes y adultas (PJA) con respecto a sus habilidades para el uso de las tic’s, su opinión acerca de las dos modalidades, y las dificultades que enfrentan como usuarios. Los resultados se discuten bajo el Programa Sectorial de Educación 2007-2012 de México.
Primary author: Romero Pavía, Edit
Domínguez Castillo, J. Gabriel
Guillermo y Guillermo, Cecilia
URI: http://hdl.handle.net/10201/46571
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Nº 22 (2010)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.