Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/46169

Title: Tendencias para el aprendizaje digital: de los contenidos cerrados al diseño de materiales centrado en las actividades. El Proyecto Dipro 2.0.
Other Titles: Tendencies for Digital Learning: from Readymade Content to Activity Centred Material Design. The Dipro 2.0 Project
Issue Date: 20-Jul-2015
Keywords: Contenidos
Diseño de materiales
Rol docente
Dipro 2.0
Content
Material design
Role of the teacher
Dipro 2.0
Abstract: El diseño de los contenidos a transmitir en acciones formativas virtuales, ha pasado por diferentes fases influenciadas tanto por la tecnología disponible como por el conocimiento que estábamos adquiriendo sobre la formación digital. En la actualidad, gracias, por una parte al nuevo contexto de formación emanado desde el EEES, y por otra a la contemplación de nuevas teorías sobre el aprendizaje digital, que persiguen poner al estudiante en el centro de la acción formativa, y transformar el rol que tradicionalmente desempeñaba el profesor, se están desarrollando nuevas propuestas de diseño de los materiales para la formación virtual centradas fundamentalmente en las diferentes actividades que deben realizar los estudiantes, y la interacción con diferentes objetos de aprendizaje. En el artículo se analiza una propuesta de diseño de materiales que estamos llevando a cabo en un proyecto de investigación denominado Dipro 2.0.
Content design to be used in virtual learning actions has gone through different stages under the influence of both the available technology and the knowledge being acquired about digital instruction. At present, new proposals are being developed for material design for virtual instruction that are centred mainly on the different activities students have to perform and on the interaction with different learning objects. These proposals take place on one hand thanks to the new context brought by EEES. On the other, they are the consequence of new theories of digital learning that aim at placing the student in the centre of the instructional action and at transforming the traditional role of the teacher. This article analyses a proposal for material design we are carrying out in a research project called Dipro 2.0.
Primary author: Cabero Almenara, Julio
URI: http://hdl.handle.net/10201/46169
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2012, N. 32

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.