Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/45754

Title: Tecnificación de los procesos formativos. Cuestiones necesarias para el necesario debate.
Other Titles: Modernization of the educational processes. Necessary issues for the necessary debate.
Issue Date: 15-Jul-2015
Keywords: Tecnología digital
Procesos formativos tecnificados
Sociedad del conocimiento
Especificaciones libres
Procomún
Digital technology
Technified learning processes
Knowledge society
Free specifications
Common good
Abstract: Las posibilidades de mejora que ofrecen los avances tecnológicos en el sector educativo son innumerables. El patrón de presencialidad está siendo complementado con las diferentes modalidades que hacen posible la tecnología informática y las comunicaciones. Persisten empero cuestiones en las que existe controversia. Hace falta un debate multidisciplinar y en el que se involucre a todos los sectores implicados, docentes, pedagogos, tecnólogos, alumnado, administración pública y empresas relacionadas. Pretendemos aflorar algunos planteamientos presentes en el debate de la asunción tecnológica en los ambientes pedagógicos. La sociedad del conocimiento en este siglo XXI exige tasas de adquisición, tratamiento y generación cada vez más rápidas del mismo en este ciclo virtuoso socio productivo, donde el modelo virtualizado en la formación, constituye sin duda un factor coadyuvante.
Potential improvements offered by technological advances in education are innumerable. Pattern of presence is being supplemented with different modalities enabled by information and communication technology. Nevertheless, controversial issues remain. It takes a multidisciplinar discussion which involves all the sectors involved, teachers, educators, technologists, students, public administration and related companies. We intend to bring out some proposals to the debate of technological assumptions in educational environments. Knowledge society in this century requires increasingly fast acquisition rates, treatment and generation in this virtuous cycle of production, where the virtualized training model is certainly a contributing factor.
Primary author: Justicia, Sebastián
Peralta, Dolors
URI: http://hdl.handle.net/10201/45754
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Nº 29 (2011)

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.