Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/45504

Title: Análisis de la utilización de estrategias en el aprendizaje de la lengua extranjera
Other Titles: Analysis of the use of language learning strategies in foreign language learning
Issue Date: 7-Dec-2012
Keywords: Language learning strategies
Learning
Foreign language
Estrategias de aprendizaje de la lengua
Aprendizaje
Lengua extranjera
Abstract: This paper aims to analyze the use of language learning strategies in foreign language learning by graduate students. Two main objectives of this study are: 1) to analyze the use of the categories of language learning strategies in studying a foreign language, and 2) to determine the use of specific strategies which make up category. The results reveal that students tend to use Metacognitive and Affective strategies. Learners use the rest of language learning strategy categories following this order: Compensation, Cognitive, Social and Memorization.
El presente artículo pretende analizar el uso de las estrategias de aprendizaje de la lengua extranjera por parte de estudiantes universitarios ya titulados. Los principales objetivos del estudio son: 1) Analizar la frecuencia de utilización de las categorías de estrategias y 2) Determinar la frecuencia de uso de las estrategias individuales que conforman cada categoría.Los resultados indican que los estudiantes tienden a utilizar las estrategias Metacognitivas seguidas por las estrategias Afectivas presentando ambas una frecuencia de uso alto. Los aprendices aplican por este orden las distintas categorías: Compensación, Cognitivas, Sociales y de Memorización. 
Primary author: García Herrero, Mª de las Mercedes
URI: http://hdl.handle.net/10201/45504
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 53-76
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol.31, Nº 1 (2013)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.