Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/45439

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBenítez, Juan L.es
dc.contributor.authorBerbén, Ana G.es
dc.contributor.authorFernández, Maríaes
dc.date.accessioned2015-06-23T12:22:39Z-
dc.date.available2015-06-23T12:22:39Z-
dc.date.issued2006-07-01es
dc.identifier.citationRevista de Investigación Educativa, 2006, Vol. 24, nº 2-
dc.identifier.issn0212-4068-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/45439-
dc.description.abstractNowadays bullying is a known and an important matter and the teachers’ role has a enormous importance due to the suffer this problem in their professional scope. However, teachers didn’t know how to assess and intervene the phenomenon of bullying. For facing this reality in necessary to ask ourselves about the training teachers’ situation: which are their knowledge, perceptions and attitudes towards bullying, which coping strategies they have for solving the problem, which are their capacities for tackling it and what kind of training they demand. We present the results obtained with a sample of students (N=373) who belong to Elementary Education and Primary Education courses and students who are doing a post-graduated course in education (Pedagogical Aptitude Certificate). The analysis allows us to assess this students’ knowledge and attitudes towards bullying considering their sex and level where they will teach.es
dc.description.abstractEl abuso entre alumnos en los centros educativos ha pasado a ser un problema conocido e importante y el papel que el profesorado ha de jugar es de vital importancia dado que sufren el problema en su ámbito profesional. Sin embargo, los docentes en activo desconocen como detectar el maltrato entre iguales y como intervenir. Ante esta realidad, cabe preguntarse qué pasa con el profesorado en formación: cuáles son sus conocimientos, percepciones y actitudes hacia el fenómeno, qué estrategias poseen en la actualidad para resolver el problema, qué capacidades tienen para intentar combatir el problema y que formación demandan. Presentamos los resultados obtenidos con una muestra de alumnos (N = 373) de Educación Infantil, Primaria y alumnado del Curso de Aptitud Pedagógica. Los análisis efectuados nos permiten valorar los conocimientos y actitudes de estos alumnos teniendo en consideración otras variables como el sexo y el nivel en el que impartirán clases.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent329-352es
dc.languagespaes
dc.publisherUniversidad de Murcia. Servicio de Publicaciones-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectBullyinges
dc.subjectTeacherses
dc.subjectAttitudeses
dc.subjectKnowledgees
dc.subjectAbuso entre igualeses
dc.subjectProfesoradoes
dc.subjectActitudeses
dc.subjectConocimientoses
dc.titleEl maltrato entre alumnos: conocimientos, percepciones y actitudes de los futuros docenteses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Appears in Collections:Vol.24, Nº 2 (2006)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
El maltrato entre alumnos conocimientos, percepciones y actitudes de los futuros docentes.pdf398,7 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.