Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/45438

Title: La docencia en Educación Secundaria como salida profesional para el alumnado universitario de humanidades y ciencias sociales: un estudio sobre intereses y motivos
Other Titles: La docencia en Educación Secundaria como salida profesional para el alumnado universitario de humanidades y ciencias sociales: un estudio sobre intereses y motivos
Issue Date: 1-Jul-2006
Keywords: Interesting teaching
Secondary education
Initial training teacher
Interés por la docencia
Educación secundaria
Formación inicial del profesorado
Abstract: In this paper we describe the interest in teaching as a professional option by students of Humanities and Social Sciences as well as the reasons they choose it. The sample of this descriptive study is an extensive numbre of students registered in several years of History, Hispanic Philosophy and English Philology in the University of Cordoba. We asked the students to indicate their perceptions of teachin in Secondary Education as a professional option on a range of preference. Results will reveal that a high proportion of university students preceive teaching in Secondary Education as a professional option during the years in which they are doing their degrees, but the change from preferred to intermediate and unpreferred positions relates to a substantial qualitative difference with regard to the reason given.
En este trabajo se describe el interés por la enseñanza como salida profesional entre los alumnos y alumnas de universidad del Área de Humanidades y Ciencias Sociales, así como los motivos por los que eligen esta salida. Este estudio descriptivo se ha realizado encuestando a un conjunto amplio de estudiantes de diferentes cursos de las carreras de Historia, Filología Hispánica y Filología Inglesa, acerca de sus percepciones sobre la profesión docente y su interés dentro de un rango de preferencia. Hemos observado que una elevada proporción de sujetos de estudiantes universitarios contempla la docencia en Educación Secundaria como salida profesional importante durante los años en los que realizan sus respectivas licenciaturas, pero también existe una relación notable entre la posición preferente o no de dicha profesión y los motivos por los que la eligen.
Primary author: Córdoba Alcaide, Francisco
Ortega Ruíz, Rosario
Pontes Pedrajas, Alfonso
URI: http://hdl.handle.net/10201/45438
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 519-539
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol.24, Nº 2 (2006)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.