Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/45272

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSantos Rego, Miguel A.es
dc.contributor.authorLorenzo Moledo, Mares
dc.contributor.authorPriegue Caamaño, Dianaes
dc.date.accessioned2015-06-17T09:44:06Z-
dc.date.available2015-06-17T09:44:06Z-
dc.date.issued2011-01-17es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/45272-
dc.description.abstractThis paper is aimed at studying the importance that immigrant families place on the education of their children. After analysing the main problems that affect the education of immigrant children, we present the results of a research carried out on a sample of 111 immigrant families whose children are enrolled in compulsory education schools. Our purpose was to determine whether the family's ethnic and cultural background have an influence on the importance given to certain aspects of education. To this end, we conducted a comparative study on families from Morocco (n = 22) and Latin America (n = 73). The results confirm that the ethnic and cultural background do not play a very important role in the importance that parents place on education. It is stressed that there is a need to look for other factors which may have an influence on the importance that immigrant parents place on their children's education.es
dc.description.abstractEn este artículo estudiamos la importancia que las familias inmigrantes conceden a la educación de sus hijos. Después de analizar los principales problemas que afectan a la escolarización de la infancia de la inmigración, presentamos los resultados de una investigación en la que se contó con una muestra de 111 familias inmigrantes cuyos hijos cursan la enseñanza obligatoria. Nuestro objetivo fue averiguar si la procedencia étnico-cultural de la familia incide o no en la relevancia otorgada a determinados aspectos de la educación. Con tal propósito realizamos un estudio comparativo entre las familias marroquíes (n=22) y las latinoamericanas (n=73). Los resultados permiten afirmar que la procedencia étnico-cultural no constituye una variable de gran peso en la relevancia que los progenitores conceden a la educación. Se enfatiza, finalmente, la necesidad de explorar otros factores que puedan afectar a la relevancia que los padres inmigrantes otorgan a la educación de sus hijos.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent97-110es
dc.languagespaes
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectImmigrant childrenen
dc.subjectFamilyen
dc.subjectEducationen
dc.subjectIntegrationen
dc.subjectInfancia de la inmigraciónes
dc.subjectFamiliaes
dc.subjectEducaciónes
dc.subjectIntegraciónes
dc.titleInfancia de la inmigración y educación: la visión de las familiases
dc.title.alternativeImmigrant children and education: a family perspectiveen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Appears in Collections:Vol.29, Nº 1 (2011)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Infancia de la inmigracion y educacion la vision de las familias.pdf612,42 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.