Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/45227

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGonzález Ramírez, Teresaes
dc.contributor.authorCorrea Gutiérrez, Sergioes
dc.date.accessioned2015-06-17T09:29:45Z-
dc.date.available2015-06-17T09:29:45Z-
dc.date.issued2006-01-01es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/45227-
dc.description.abstractResults of a research project designed to evaluate process contents in the Hands-On Science Program for Basic Education in Tamaulipas (Mexico) are reported. Evaluation procedures designed were focused on observation and note taking tasks, elaboration of graphic representations, and planning of experiments included in the Program. Results obtained indicate the differentiation in two groups of the schools participating in the program, depending on the number of units taken by children. On the one hand, we find children of schools with more hands-on units taken (7 or 8, showing higher scores, in relative terms), and, on the other, we find children of schools with only 1 to 3 units taken, showing lower scores than their counterparts.es
dc.description.abstractEste trabajo tiene como objetivo fundamental presentar los resultados de un proyecto de investigación diseñado para evaluar contenidos procedimentales dentro del Programa de Enseñanza Vivencial de las Ciencias en la Educación Primaria de Taumalipas (México). Concretamente, los procedimientos de evaluación diseñados se centraron sobre tareas de observación y registro, elaboración de representaciones gráficas y planificación de experimentos, contemplados en el Programa. Los resultados obtenidos permiten diferenciar en dos bloques los grupos escolares participantes en razón del número de unidades cursadas. Por un lado están los alumnos de las escuelas con más experiencia en el programa (con 7 u 8 unidades y con los puntajes altos, en términos relativos) y por el otro, los niños de las escuelas con 1 a 3 unidades cursadas y con los puntajes más bajos.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent239-260es
dc.languagespaes
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectLearning evaluationes
dc.subjectProcess contentses
dc.subjectScience educationes
dc.subjectScientific literacyes
dc.subjectPrimary educationes
dc.subjectEvaluación del aprendizajees
dc.subjectContenidos procedimentaleses
dc.subjectEnseñanza de las cienciases
dc.subjectAlfabetización científicaes
dc.subjectEducación primariaes
dc.titleCriterios e indicadores para la evaluación de procedimientos en el programa ciencia y tecnología para niñoses
dc.title.alternativeCriterios e indicadores para la evaluación de procedimientos en el programa ciencia y tecnología para niñoses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Appears in Collections:Vol.24, Nº 1 (2006)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.