Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/45224

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBuendía Eisman, Leonores
dc.contributor.authorOlmedo Moreno, Eva Maríaes
dc.date.accessioned2015-06-17T09:29:20Z-
dc.date.available2015-06-17T09:29:20Z-
dc.date.issued2003-07-01es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/45224-
dc.description.abstractThis work takes place in the general lines of the approaches on the academic study defended by Marton and Säljö (1976a, b), Entwistle and Ramsden (1983) or Biggs (1978, 1979, 1987a). Following Biggs (1987) offers we investigate in the trend of the university students towards a learning approach, to see if proper forms exist attending to two variables: cultural model and model of teaching-evaluation. We obtain two fundamental conclusions: it appears that the cultural model is determining the process of teaching-learning; and, it exist a relation between the model of teaching-evaluation and the approach adopted by the student.es
dc.description.abstractEste trabajo se sitúa en las líneas generales de los planteamientos sobre el estudio académico defendidos por Maton y Säljö (1976a, b), Entwistle y Ramsden (1983) o Biggs (1978, 1979, 1987a). Siguiendo las propuestas de Biggs (1987) se indaga en la tendencia de los alumnos universitarios hacia un enfoque de aprendizaje, para posteriormente ver si existen formas propias atendiendo a dos variables: modelo cultural y modelo de enseñanza-evaluación. Se obtienen dos conclusiones fundamentales: por un lado, se muestra que el modelo cultural está determinando el proceso de enseñanza-aprendizaje; y por otro lado, existe una coherencia entre el modelo de enseñanza-evaluación y el enfoque adoptado por el estudiante. es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent371-386es
dc.languagespaes
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectModels of teachingen
dc.subjectModels of evaluationen
dc.subjectMotivationen
dc.subjectLearning strategiesen
dc.subjectLearning approachesen
dc.subjectCross-cultural studyen
dc.subjectModelos de enseñanzaes
dc.subjectModelos de evaluaciónes
dc.subjectMotivaciónes
dc.subjectEstrategias de aprendizajees
dc.subjectEnfoques de aprendizajees
dc.subjectEstudio transculturales
dc.titleEstudio transcultural de los enfoques de aprendizaje en Educación Superiores
dc.title.alternativeEstudio transcultural de los enfoques de aprendizaje en Educación Superiores
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Appears in Collections:Vol.21, Nº 2 (2003)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.