Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/44698

Title: Claves pedagógicas para la mejora de la calidad del EEES
Other Titles: Pedagogical keys to improve the quality of EHEA
Issue Date: 2015
Publisher: Universidad de Murcia
ISSN: 1699-2105.
Related subjects: 37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Keywords: Educación
Abstract: En la actualidad existe un interés especial sobre la calidad del Espacio Europeo de Educación Superior y los factores implicados en ella. De ahí que es importante no dejar pasar por alto qué piensan los estudiantes sobre cómo la universidad gestiona la orientación y asesoramiento educativo, la empleabilidad, el emprendimiento, el desarrollo de competencias, el uso de las TIC y la internacionalización como factores claves de la calidad universitaria. Al mismo tiempo es de interés conocer cómo el profesorado logra la excelencia en sus aulas, es decir ¿Qué hace a un gran profesor ser genial? Estas son algunas de las cuestiones a las que se trata de dar respuesta en este trabajo de investigación. Además también se aportan ejemplos de buenas prácticas que se están implantando en algunas universidades europeas y que van en busca de un sistema de la excelencia.
Abstract: Nowadays there is a special interest in the quality of the European Higher Education Area, and also in which factors are involved in it. Hence it is important not to overlook what students think about how universities manage orientation and educational counseling, employability, entrepreneurship, professional skills, ICT use, and internalization as key factors in higher education quality. At the same time it is interesting to know how lecturers achieve excellence in their classrooms. For example, what makes a great teacher “great”? These are some of the questions that are answered in this piece of research. Also I introduce some good practices that have been implemented in some European universities for the purpose of establishing a system based on excellence.
Primary author: González-Pérez, Alicia
URI: http://hdl.handle.net/10201/44698
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 18.
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol. 33, Nº 1 (2015)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Claves pedagógicas para la.pdf566,35 kBAdobe PDFView/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.