Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10201/43815
Title: | La creación y promoción de experiencias en un destino turístico. Un análisis de la investigación y necesidades de actuación |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Murcia: Universidad de Murcia, Editum |
ISSN: | 1989-4635 |
Related subjects: | 338 - Situación económica. Política económica. Gestión, control y planificación de la economía. Producción. Servicios. Turismo. Precios |
Keywords: | Turismo Marketing |
Abstract: | El artículo realiza una profunda revisión teórica de un término de creciente interés: la
experiencia. Se aborda la comprensión de las dimensiones de la experiencia turística, cómo
analizarlas, y cómo desarrollar y comunicar una experiencia turística, presentado especial
atención a la marca y los eventos como paradigma promocional de la misma. Como aportaciones
principales, este trabajo analiza e identifica la situación de la investigación sobre
experiencias turísticas, y finaliza con una propuesta: matriz de diseño de la experiencia, para
la implementación práctica de experiencias en un destino. This paper goes through a comprehensive literature review in order to properly deal with such an important topic as «the experience». This work examines the experience dimensions, how to analyze them, and how to develop and promote a tourist experience, paying attention to the brand and events as a paradigmatic promotional tool. The main contribution of this paper focus in identifying state of the art about tourist experiences research, and it shows an operative framework to put into practice the tourist experience in a destination. |
Primary author: | Carballo Fuentes, Rita Moreno Gil, Sergio León González, Carmelo Ritchie, J.R. Brent |
Published in: | Cuadernos de Turismo, nº 35, 2015 |
URI: | http://hdl.handle.net/10201/43815 |
Document type: | info:eu-repo/semantics/article |
Number of pages / Extensions: | 24 p. |
Rights: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Nº 35 (2015) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
La creación y promoción de experiencias.pdf | 272,54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.