Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/42336

Title: El hombre vestido: una visión sociológica, psicológica y comunicativa sobre la moda
Issue Date: 2014
Publisher: Murcia: Universidad de Murcia, Editum
ISSN: 1887-5238
Related subjects: 39 - Etnología. Etnografía. Usos y costumbres. Tradiciones. Folklore
Keywords: Comunicación
Moda
Sociología
Psicología
Abstract: El vestir es un hecho básico en la vida social, todas las personas son cuerpos vestidos e incluso los que van desnudos. La comunicación del traje o de las prendas comprende todas las situaciones posibles, nacimiento, vida y muerte, una vez sociabilizados comprendemos que la desnudez no es nuestro hábitat ya que está reservada a la intimidad o a la esfera privada. Por lo tanto el vestir es la manera por la cual somos interpretados e interpretamos a los demás.
Dressing is a basic fact in the social life, everyone is a dressed body and even the ones who go naked. The communication of the suit or clothing includes all the possible situations, birth, life and death, once we are socialized we understand that the nakedness is not our habitat as it is kept for the intimacy or the private sphere. Therefore, dressing is the way in which we are interpreted and we interpret it to everybody else.
Primary author: Casablanca Migueles, Luis
Chacón Gordillo, Pedro David
Published in: Cartaphilus, nº 12, 2014
URI: http://hdl.handle.net/10201/42336
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 24 p.
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol.12 (2014)

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