Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/39957

Title: Consideraciones sobre el velo islámico en las clases de educación física
Other Titles: Considerations on the islamic headscarf in PE classes
Issue Date: 2012
Publisher: Murcia, Universidad de Murcia, Editum
ISSN: 2340-8812
2254-4070
Related subjects: 79 - Diversiones. Espectáculos. Cine. Teatro. Danza. Juegos.Deportes
Keywords: Estereotipos
Educación física
Stereotype
Physical education
Abstract: El debate sobre el uso del velo islámico es un hecho que ocupa con frecuencia los diferentes medios de comunicación. Este uso del velo puede suponer la aparición de ciertos estereotipos o actitudes prejuiciosas entre los docentes de Educación Física. Por ello, este trabajo trata de ofrecer un conocimiento más profundo sobre la mujer islámica y el uso del pañuelo como elemento cultural distintivo, así como sus implicaciones dentro de las clases de Educación Física
ABSTRACT: The debate about the Islamic headscarf is a fact often commented in different Medias. This may involve the appearance of certain stereotypes and prejudicial attitudes among Physical Education teachers. Therefore, this paper seeks to provide a deeper understanding of Islamic women and the headscarf as a distinctive part of their culture and its implications within the physical education classes
Primary author: Contreras Jordán, Onofre Ricardo
Pastor Vicedo, Juan Carlos
Published in: Sport TK, vol. 1, nº 1, 2012
URI: http://hdl.handle.net/10201/39957
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 5
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol 1, Nº 1 (2012)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
185511-672711-1-SM.pdf106,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.